Türk resminin zirvesindeki bir ressamdır Şevket Dağ. Aynı zamanda iç mekân resimleri ve Ayasofya ile bütünleşen bir ressam… O, göremediğimiz detayları, bize ışığı ve renkleriyle gösteren bir ressamdır. Kimi zaman da bize mekânı gerçeğinden daha canlı duygularla yaşatan bir gözlemcidir. Nasıl ki Feyh..
Türkiye’nin siyasi tarihi yazıldığında İzmir’in özgünlüğü daha çok belirginleşecektir. Bu şehrin varlığı diğer tüm şehirlerden farklıdır; tıpkı büyük şair Gülten Akın’ın dediği gibi: “Madde canlıdır ve sonsuzdur / Diyen Tales’in İzmir’inde / Tanrılar tanrıları doğururlar / Cennet ve cehennem sonsuzd..
« Öznel, dağınık, kısmi, sezgisel olsa da duygular, anlamlar eylemini paylaşmak, bir sevgi aynı zamanda da bir şevkat eylemi… izostatik denge halindeki arzu ve melenkoli… imgelemin ‘Anka Kuşu’ bir kez daha küllerinden doğuyor. Ah !.. Sanat mucizesi… Şimdiye kadar götünmez olanı görünür kılan… Daha N..
Bu albümün birden çok özelliği var. Birincisi Şeker Ahmet Paşa’dan günümüze Türk resim tarihinin önemli adlarının ürünlerini bu albümde eksiksiz göreceğiz. Ikincisi Türk resim tarihini ana hatlarıyla bu albümde öğreneceğiz. Albümdeki ressamlar, sonsuzluğa uğurlandılar, eserleriyle yaşıyorlar.Çağımız..
Dünya edebiyatının yaşayan en önemli şairlerinden Adonis ile Türkiye sanatında kendine özgü, farklı bir yer edinen Habip Aydoğdu'nun bir araya geldiği “Kan Kırmızı” adlı bu albüm; yazı, şiir ve imgenin; renk, kaligrafi, ses ve sözün buluştuğu bir çalışmadır. Edisyonlu bir çalışma olan Kan Kırmızı 12..