En mühim ibâdetler bedenin temizliğiyle sahih olacağı gibi, Allah’ın halifesi olmak ancak ruhun, nefsin anndınlmasıyla mümkün olacaktır.Allah'tan hayır umarak şeriatın ahlâkî ilkelerine ulaştıran bir vesile olması için, elinizdeki bu kitabı telif ettim. Onda, Allah'ın müttakî kullan için şeref kıldı..
Tevhid ilminden mahrum bıraktığımız evlâdımıza, bir ömür boyu çalışarak kazandıklarımızı versek dahi, o çocuğumuz mahşer günü, bu büyük dünyevî imkânları kendisine bıraktığımız için bizlere teşekkür etmez, bize “Allah razı olsun.” demez. Aksine yakamıza yapışarak “Bana bu kadar servet yerine, tevhid..
Yaratıldıktan sonra cennete yerleştirilen insan Allah’ın yasağına rağmen şeytana uyarak hata yapmış ve tekrar cenneti kazanmak için dünyaya gönderilmiştir. Dünyada ise Allah insanı kendi halinde başıboş bırakmayıp peygamberler ve kitaplar göndermiştir. Bütün peygamberler insanları karanlıklardan ayd..
Menâkıb-ı Ziyâiyye adı altında topladığımız külliyat, Nakşibendî yolunun son büyük pirlerinden Ahmed Ziyâeddin Gümüşhânevî hazretleri merkezde olmak üzere selefleri ve haleflerinin hayatlarını, tasavvuf anlayışlarını ve irşatlarını anlatmak üzere, en yakın talebelerinden Mustafa Fevzi b. Numan taraf..
Ahmed Ziyaüddin Gümüşhanevi Hazret-lerinin Ehl-i Sünnet Akâidi ismiyle Türk-çeye kazandırılmış olan bu eserin müel-lif nüshasının Necdet Yılmaz hocamız tarafından hazırlanmış olan bu baskısı ilk defa neşredilmekte olup ilim ehlinin hizmetine sunulmuşturÜrün Adı: Camiul Mutun ArapçaÜrün Kodu: 9789758..
Ben gizli bir âlemde idim. Beni ve bendeki reyhâyı bilen Rabbim, beni o gizli âlemden görünür âleme çıkarıp kendisini benimle tanıtmayı murâd edince; mânâm maddeye dönüş yaptı, varlığımın etrafındaki sır perdeleri kaldırıldı.Benim her şeyim beni yokluktan var eden âlemlerin Rabbindendir. Bendeki bu ..
Eserde ele almış olduğumuz Fülânî Hareketi, Batı Afrika müslümanlarının bir deneyimidir. Başarı ve başarısızlıkları, müspet ve menfi yönleri, katkı ve zafiyetleri ile İslâm dünyasının yakın tarihteki bir tecrübesidir. Bireysel tekâmülü esas alması ve kişisel deneyimi ifade etmesi gerekirken, toplum ..
On dokuzuncu yüzyıl, İslâm dünyasında sömürgeciliğin yaygınlaştığı, İslâm dünyasının parçalanmaya yüz tuttuğu, ahlakî yozlaşmanın arttığı, kültürel ve manevî kimlikten uzaklaşıldığı, bid’at ve hurafelerin kol gezdiği, cehâletin yaygınlaştığı, sosyal, ekonomik, iktisadî, siyasî buhranların arttığı bi..
Mağrib tasavvufunun en önemli özelliği, Şark İslâm tasavvufu, Endülüs tasavvufu ve Afrika tasavvufunu mezceden bir gelenek olmasıdır. Cüneyd-i Bağdâdî, Ebû Medyen Şuayb el-Kirâm, Ebü’l-Hasan eş-Şâzilî, Süleyman el-Cezûlî ve Ahmed ez-Zerrûk gibi isimler, Mağrib tasavvuf tarihinin dönüm noktalarını ol..
Tasavvufun Mağrib’e girişi on birinci yüzyıl başları gibi oldukça geç dönemlerde gerçekleşmiştir. Bu da yaklaşık olarak şark İslâm dünyasından iki asır sonraya tekabül etmektedir. İlk Mağrib sûfîleri metafizik konularla ilgilenmekten çok zühd ve takva esasına ağırlık vermekteydiler. On ikinci yüzyıl..
Mağrib'in Cüneyd'i diye tanımlanan ve tasavvuf tarihinde Abdülkadir-i Geylânî'nin Doğunun şeyhi olarak anılmasına karşılık, Batının şeyhi olarak bilinen Ebû Medyen, başta Muhyiddin İbnü'l-Arabî olmak üzere geniş tesir halkası ile Mağrib tasavvuf akımlarının öncü isimlerinden biri kabul edilmiştir.Mu..
Gerçekleşen fetih hareketleri sonucunda Mısır, Libya, Cezayir, Tunus ve Fas toprakları İslam Dünyasının en önemli bölgelerinden biri haline gelmiştir. Başta Kuzey Afrika olmak üzere Afrika coğrafyasının iç kesimlerine doğru Afrika kıtası fetih döneminden itibaren uzun soluklu bir süreçte İslamlaşmas..
Allah Teala'ya kul olmak için O nasıl istiyorsa öyle kul olunabileceğini, kendi heva, heves ve istekleri ile Allah'tan başka bütün varlıkların istek, irada ve tekliflerinin bütününe hayır demenin kulluğun temel şartı olduğunu bilmek ve daima hatırda tutmak gerekir.Ürün Adı: Önce La DiyelimÜrün Kodu:..
Abdurrahman b. Yusuf el-Licâî der ki: "Muhabbetin ilk basamağı, günahları terk etmek, taatlere sarılmak, O'nun (c.c.) elçisini ve dostlarını sevmektir. Çünkü Allah'ın (c.c.) dostlarını sevmek, Allah Teâlâ'nın (c.c.) evliyâya ikram ettiği şeylerden (manevî hazlardan) nasip almayı mümkün kılar. Çünkü ..
1532 yılında Machiavelli'nin kitabı II Principe basıldı. Niyeti kafir yöneticiler için gerekli liderlik bilgisini ortaya koymaktı. Eser, 'Ferdî Yönetim' ilkesi tamamen yok edilene kadar geçerliliğini korumuştu. Kafirlerin ferdî yönetimi ise, modern "demokratik" finansal yönetim biçimine dönüştüğü iç..
Kendinizi okumadan ve kendinize yabancı olarak, öteki cinslerinizle ereceğiniz zevkli eylemlerin ürünü çocuklarınız, algılarınızda zihnen ve bedenen ve kalben sakat olarak belirebilir.O zaman ümitlerinize aykırı beliren sonuca, sebep oldum, diye kendinizi suçlamanın kime ne yararı var ki?Sizi; çevre..
İslam Garip Olarak Geldi Ve Yine Başladığı Gibi Olacaktır. O Halde Ne Mutlu Gariplere. (Hadis-i Şerif) Kalbe düşen ani bir sancıyla başlayan önce vahşi çöllere oradan da insanın iç âlemine doğru yönelen bir arayışın hikayesi. Bu yolculuk “bilginin merkezi olarak kabul edilen bir yerden vahşi çöllere..
SEN DE HAKLISINGünün birinde Nasreddin Hoca’ya bir adam gelir ve komsusundan sikayetçi olur. Adami dinleyen Hoca onu hakli bulur. Biraz sonra davali komsu da Hoca’ya gelir ve kendisini savunur. Hoca onu da “Haklisin!” diyerek ugurlayinca; -içeriden konusmalari duymus olan- hanimi, Hoca’nin yanina gi..