Duru, masmavi bir gökyüzüKenarinda bir bulut parçasi...Bir ardiç agaci tepesinde bir kaya...Uzakta bir Yörük çadiriAgacin altinda yaslica bir kadin, bulutlarin gölgesine bakipTek kisilik bir efsane anlatiyor, üç cümlede...Kadinsal imgeleri olan bir efsaneDogumu, yasami, aski, kudreti içine sigdiriyo..
Kenan Göçer arkadasimizin sadelestirilmis metnini okudugumda açik söyleyeyim ona giptaetmistim. Çünkü karsimda beni özendiren bir metin duruyordu. Okudukça söyle bir farkdikkatimi çekmisti. Sayisi az da olsa bugüne kadarki sadelestirme metinlerinde, eserin aslinasadakat endisesi öne çiktigindan, met..
Tanim eksi sözlükten"tahrik eden ve tahrik edilen kasnak arasinda bulunan kayisin gerilmesini ve bu sayede sürtünme kuvvetini artirarak daha fazla güç artirilmasini saglayan mekanizmanin ana parçasi. üç kasnaginbulundugu bir mekanizmada bir kasnak tahrik edilen, biri tahrik eden ve sonuncusu bu üçge..
Kitle iletişim araçları, günümüzde, ürettiği içerikler aracılığıyla bireyi adeta popüler kültür ve geleneksel değerler arasında kalmaya zorluyor. Medya, insan hayatının her anından gösterdiği karelerle talk showlar (muhabbet gösterisi), reality showlar (gerçek-lik sunumu), diziler, magazin programla..
“Adem Gümüş, Kuyudaki Züleyha’yı kadim tarihin kuytularından çıkararak, günümüze taşıyor; Kadınlık hallerinin ve kadınla erkeğin ilişkisinin evrensel gerçeğini kıssa üzerinden tekrar okumaya çalışıyor. Derya’nın, Umut’un Züleyha’sı olarak, yeniden belirmesi, modern dünyada “fıtrat”a aykırı gelişenle..
Denemeci-Yazar Reşit Güngör Kalkan’ın İlhami Çiçek-Türk Şiirine Buruk Bir Armağan- adlı bu biyografik eseri, belgelik değeri de taşıyan titiz ve incelikli bir çalışmanın somut bir verimi olarak dikkat çekiyor. Yazar bu emek ürünü eserinde Modern Türk Şiirinin trajik karakterli şairlerinden İlhami Çi..
Rüzgârın fısıltısıyla, ta yere kadar,Paşa kılıcı tevâzu ile büküyor;Tüylü ortanca başlarını lalelerinKırmızı bardakları üzerine kaldırıyor!Güneş mavi yükseklikte gözükünceSabah hayr ola deyip selam verirler.Çarşaf ve yorganını serince gece,Rüyâların renkli dünyasına göçerler.Cemalettin Latiç genç ok..
“Gözü, gönlü mazide kalmış; sürekli eskilerden bahseden yaşlı bir kadındı babaannem. Küçüktüm, anlattıkları ilgimi çekmezdi. Çocukça bir algıyla hikâyelerinin siyah beyaz bir dünyada geçtiğini düşünürdüm; eski, soluk bir fotoğraf karesinde yaşanıyordu her şey. Kahramanları bu karenin içine hapsolmuş..
Mehmet Aycı'nın yoğun ilgi gören bu kitabı 2. baskısı ile şiir okurlarına yeniden sunuluyor.Acı/da bıçakBiler kendini inceAyrılıklar/da...Ürün Adı: Zeliha’nın Ön DişiÜrün Kodu: 9786054494958Yazar: Mehmet AycıBasım Yılı: 2015Kapak Türü: Karton KapakSayfa Sayısı: 110Kağıt Cinsi: 2. HamurÇevirmen:..
Kan diyorsam karanfil anla, kan değilŞarkı diyorsam bildiğin şarkı değilEşkıya diyorsam biraz havari olmalıyımÇıplak diyorum içim çıplanıyor sonbahar değilGökyüzü diyorsam gözlerinin boy aynasıTurna diyorsam bütün kuşluğunla sensinYara diyorsam bildiğin yaralar yok sözlükteŞiir diyorsam tenhada bir ..
Mehmet Aycı hayatı zenginleştiren ayrıntılar üzerinde duruyor. Unutulan değerler, görmezden gelinenler, bizi biz yapan şeyler, yazarın eşsiz üslubuyla okura ulaşıyor. Yaşamın hay huyu içinde ilk bakışta fark etmediğimiz ama var olduğunu hatta onu yaşadığımızı 'bize hatırlatıldığında' kavradığımız bi..
Suçsuzluğumu Affet, bir şairin romanı. Zafer Acar, bir şairin kelimelerinden bir romancının cümlelerine uzanıyor ilk romanıyla. Bugünün dünyasında, bugünün İstanbul'unda aşk, ayrılık, hasret, kin, acı nasıl yaşanırsa öyle yaşanıyor bu romanda. Okurunu hırpalıyor, kanatıyor. Tepkisiz kalamayacağınız ..
Gülümse, ben anlarım,Nasıl da kapanıyor uçurumlar içindeNasıl da uç veriyor kuruyan nar ağacıNasıl ipeksileşiyor kanatan dikenlerNasıl köprü kuruluyor geçilmez ırmağınaNasıl süt kokuyor tekrar yanık ekinlerinKalbinde bir gökyüzü güneşle öpüşüyorNasıl farkında olmadan geçiyor yaralarınÜrün Adı: Yağmu..
“Kitaptaki halk edebiyatı ürünlerinin tamamını annemden derledim.Metinlerin çoğunun asıl kaynağı olan Havva Anamı hatırlıyorum: Yeryüzünde az sayıda bilge kadından biriydi.“İnsan acı çekmekle ölmez, ölseydi ben ölürdüm” derdi; çektiği acıların yaşatan bir tadı, bir derinliği vardı onda.”Kıratın üstü..
Hayat çogunlukla bildigimiz gibidir. Sorun su ki, bazen ne bildigimizi bilmeyiz. Unutmusuzdur. Yasarken, dogal olan siradanlasir; degerli olan görünmez olur. Aliskanliklarimiz bir süre sonra bizi baska bir insana dönüstürür. Bildigin Hayat, adinin tersine hayatin bilmedigimiz, uzak düstügümüz, görme..
'Kürt sorunu' neden var? 'Kürt yoktur'dan 'Kürt sorunu'nun kabulü asamasina nasil geldik? AK Parti ve Kürtleri birbirini anlayabilir kilan sosyolojik ve psikolojik geçmis nedir? AK Parti neden Kürt sorununu kendi sorunu olarak dile getirme ihtiyaci duymustur? AK Parti Kürt sorununu çözebilir..
Hikmete uygun bir hayat ve düsünüm, ariflesmek ve kâmil insan olma yolunda bir ilerlemeyi ve yetkinlesmeyi saglar; ki, insan için asil ilerleme budur; yoksa toplumsalin ilerlemesidegil. Çünkü oradaki ilerilik, sadece teknik anlamdaki bir donanim ve uygarlasma anlamina gelir. Bu uygarlasma ise çogu ..
"Hakikatin yolunu ve yönünü sasirdigi bir dehlizden sizi tutup çikaran nedir?Imtiyazli olusunuz ya da yüreginizi açik tutmaniz mi? Yoksa herkesin de duydugu hâlde dikkate almadigi bir çagriyi, daha dogrusu hayatin kendisini ciddiye almaniz mi? Ki, akranlarinizin çoktan hayatin hengâmesine daldigi o ..
Günesin Dogdugu Yerde, geleneksel hikâye ile modern öykü arasinda güçlü bir köprü kuruyor. Hem üzerinde titizlenilen dil, hem de hikâyenin kendisine odaklanan anlatim, okuru uzun soluklu ve edebi hazla dolu bir okuma yolculuguna davet ediyor. Hem ironik, hem hakiki; hem aci, hem de sasirtici öyküle..
Bu kitabin sunumunda en önemli farklilik; müziklerini Seref Izgü'nün yaptigi bir albümle birlikte piyasaya çikiyor olmasi. Sanatçi, projeyi 'müzik albümlü siir kitabi' olarak adlandiriyor. Albümü benzer çalismalardan farkli kilan, müziklerin her siir için siirin yapisina uygun bestelenmis ve hem gel..
Aslinda anlamsal olarak birbirlerine oldukça yakin olan bu kavramlarin...Aslinda anlamsal olarak birbirlerine oldukça yakin olan bu kavramlarin (edebiyat, ideoloji ve poetika) arasindaki mesafeleri ölçmek, hiç de kolay degil. Bir edebiyat eserinin, dahasi sanatsal/estetik bir yaraticiligin ideolojid..
Anadolu'ya sikistirilmis bir yüregin, Anadolu'dan baslayarak fiskiracak bir coskuya imani...Sinirlari ve cetvelleri ve isgalcileri ve hainleri bilen degil sezen, gören degil hisseden, askini da nefretini de bileyen bir yüregin imani...Kumandani oldugu kalenin burçlarinda elinde kiliç uzaklara dalip ..
Metin Önal Mengüsoglu, öykülerinde anlattigi olaylar ve can verdigi karakterler ile yasadigimiz ülkenin hakiki portresini çiziyor. Köylerde, kasabalarda ve kalabalik caddelerde yasayan, umut eden ve birbirleriyle konusan öykü karakterleri, söyledikleri, sakladiklari ve itiraflariyla bir ülkenin döne..
Bu kitap 2000 sonrasi siirinin önemli sairlerinden Ümit Zeynep Kayabas'in ikinci siir kitabidir. Siki dokuyuslarla ince ve derin bir lirizme ulasan sair ayni zamanda, yasamsal algilari her an açik ve hakikatin kapilarini aralamakta israrci bir poetik durus sergiliyor. Ey sevgiliYagmur yagdiginda Ist..
Âdem okurlarini dünyanin en eski hikâyesini yasamaya davet ediyor. Orada insanin hem kendisiyle hem seytanla mücadelesini anlatirken, günümüz insaninin modern hayati ve modern dünyanin tuzaklari da beliriyor akillarda. Aslinda hersey kendisini asmak isteyen insanin kendisine çizdigi sinirda bitmiyor..
En zoru, yaşayıp ölü olmaktır.Ölmek.Benim için hayat o olurdu.Fakat, bunun yerine.Ben hala yaşıyorum.Yatıyorum.Kalkıyorum.Yürüyorum.Nefes alıyorum.Ve benim kırılmış kalbim hala atıyor.Ben ise merak ediyorum.Niçin?Ürün Adı: Parçalanan Ruhlar - En zoru, yaşayıp ölü olmaktır.Ürün Kodu: 9786052900925Yaz..
İnsanlık tarihinin kadim izleklerinden ölüm, rüya, aşk ve suç kavramlarına ilk romanıyla eğilen Ozan Kaçar, okuru, katmanlı, masalsı, özenli ve akıcı anlatımıyla tam bir okuma şölenine davet ediyor. Uzaktaki Yusuf’u düşünüp saf ve temiz olmaya öykünen insanların yaşamına şahit olduğumuz roman, anlat..
Apophenia, yazarın felsefî denemelerinin yer aldığı bir birikim. Felsefe, Psikoloji ve Edebiyat'ın birbirlerine geçişimli olduğu bölgelerdeki sınır çizgisinden okurun düşünsel kırkambarına yeni tohumlar taşıyarak notlar-fragmanlar biçiminde şekilleniyor. Apophenia, boşluk, yalnızlık, hüzün, melankol..