Notice: Image /home/lilakitap/public_html/image/catalog/feed_1/9786057670328.jpg is invalid! in /home/lilakitap/public_html/catalog/model/journal3/image.php on line 56Warning: Division by zero in /home/lilakitap/public_html/catalog/model/journal3/image.php on line 96Notice: Image /home/lilakitap/public_html/image/catalog/feed_1/9786057670328.jpg is invalid! in /home/lilakitap/public_html/catalog/model/journal3/image.php on line 56Warning: Division by zero in /home/lilakitap/public_html/catalog/model/journal3/image.php on line 96H Yayınları
İbrahim Has aslen Kastamonulu olup İstanbul’da tahsil görmüş, Şabanî şeyhi Hasan Ünsî Efendi (ö. 1723) tarafından yetiştirilmiştir. Erenler Kitabı, Erenlerden Aşk Sözleri, Kerpiç Koydum Kazana, Tasavvufi Mektuplar, Tasavvufî Konuşmalar adlarıyla neşrettiğimiz eserlerine ilaveten nutk-ı şerîflerini t..
Üftâde'den Aşk Dersleri adıyla yayımladığımız bu eser Celvetî pîri Üsküdarlı Azîz Mahmûd Hüdâyî ile mürşidi Mehmed Muhyiddîn Üftâde Hazretleri arasında geçen ledün sohbetlerinin tercümesidir. Bu sohbetler, Hüdâyî'nin, Üftâde'ye intisap ettiği 1576 yılının son aylarında başlamış, sülûk çıkardığı üç s..
Türk İslam tarihinde Yavuz Sultan Selim’in müstesna bir konumu vardır. Siyasî mücadelesi yanında şiirle de uğraşmıştır. Kimi kaynaklarda ona isnad edilen Türkçe şiirleri varsa da sayı olarak Farsça şiirleri kadar değildir. Selim’in Farsça şiirlerini içine alan Divanının çok sayıda yazma nüshaları me..
Tarih içinde insana, İslam'ın hakikatini öğretip yaşatan mana yollarından birisi de "Halvetiyye tarikati" olmuştur. On iki hak yoldan biri olan Halvetiyye erkanı, Hz. Peygamber'in manasından zuhur edip Hazret-i Alî’ye intikâl eden Nur-ı Muhammedi sırrının varisi abid, aşık ve arif gönüllü müctehid v..
İnsanı yeniden inşâ etmek, onu yaşadığı çağın insanı hâline getirmek, fikirlerini, hayâllerini yüceltmek, yepyeni rüyalar göstermek ve o rüyalarını yeniden yorumlamak; düşmüşse düştüğü yerden kaldırmak, onu Hakk’a ve hakikate hazırlamak, kulluk bilinciyle donatıp Allah’a lâyık hâle getirmek...Gerçek..
Şehir… Bir gönlün etrafında şekillenen, gönülle beslenen, bütün sokakları gönle çıkan kutsal belde. Sevgilinin izlerini takip ederek girilir o şehre; benliği sevgilinin mayasıyla mayalayıp ruh merdivenlerini tırmanarak, varlıktan ve çokluktan soyunarak, âlemde her ne varsa birliğe dahil ederek giril..
Akşemseddîn bu eserde “hayatın maddesi” adını verdiği bir tür sıvıdan bahsediyor ve bu sıvı yardımıyla yapılacak ilaçların bazı hastalıkları iyileştirdiğini söylüyor. Çeşitli ağrılar, kulak tıkanıklığı, frengi, verem, sıtma, aşırı zayıflık, idrar yolu hastalıkları, depresyon, saçkıran, unutkanlık, h..
Osman Kemali Hazretleri'nin kalbine gelen manzum doğuşlarını içeren “Aşk Sızıntıları”nı daha önce "Aşk Sızıntıları Şerhi" adıyla kitaplaştırmıştık. Bu sefer de onun sohbetlerini içeren İrfan Sızıntıları'nı irfan ehlinin istifadesine sunuyoruz.İlk kez Baha Doğramacı tarafından hazırlanarak 1987 senes..
“Yûnus Emre, Tapduk’un gönlünden doğduğu günden beri bu gönül ikliminde yaşayan kemâl yolcuları hep Yûnus’un izine basarak yürüdü. Sen de kanatlanıp uçmak ve mânâya göçmek istiyorsan, Yûnusça kanat takmalı, Tapduk huzuruna uçmalı ve gönül ehlinden maya çalmalısın. Aşk yolunun akademisi insan-ı kâmil..
Vücûdın her ki sırf etdi Hak’ın ‘ilm-i ledünnündeDerûnu zevk ile doldu hayât buldu memâtında“Erenlerin Makâmları”, Hacı Bayram-ı Velî’nin gönül çocuğu, İstanbul’un manevî fâtihi Akşemseddîn Hazretleri’nin “Makâmât-ı Evliyâ” adıyla kaleme aldığı bir eseridir.Bu hacmi küçük, mânâsı büyük eser tıpkı İ..
“Bu bizden önden gelenler manâyı pinhân dediler/Ben anadan doğmuş gibi geldim ki uryân eyleyem” diyen Yûnus Emre, insanlık tarihinin en güzel değerlerinden biridir. O, bizim yedi yüz yıldan beri gönlümüzün dili, dilimizin gönlü olmuş aşk ve irfân kaynağımızdır. Türklüğün insanlığa en güzel hediyeler..
Kabına sığmayan bir aşık,Bir şeyda bülbül,Ateş yuvasında bir semender,Bir vîrane gönül,Çokluktan cüdaHazîne-i esrar-ı HudaAşkın sırr-ı meali,İrfanı alî,Hazret-i Osman Kemalî…1862’de Erzurum’da doğup 8 Ocak 1954’te İstanbul’da vuslat eden bu büyük gönül, Bayramî Melamîliği’ne mensuptur. Tarîkat silsi..
Tekirdağ Mürefte’de Duyün-ı Umumiye başkatibi olan Şeyh İsmaill Hakkı Zühdi Efendi; 19. yüzyılda Osmanlı’nın çöküş sürecine, bürokrasi içinden tanıklık etmiş bir zattır. Aynı zamanda Halveti-Cerrahi tarikatının Mürefte Zaviyesi şeyhi olan İsmail Hakkî Zühdî Efendi, modernleşme sürecinde geleneksel t..
Devr edip geldim cihana yine bir devran olaBen gidem bu ten sarayı yıkıla vîran ola- Niyazî-i MısrîNereden gelip nereye gidiyoruz?Ne haldeydik ne hale döneceğiz?Gelen ve giden bir varlık var mı?Mevcût tek bir vücuttan mı ibaret?Yol ne, yolcu kim?Sorular, sorular, sorular…İslam'ı şerîat, tarîkat, mar..
Ali Örfî Efendi'nin “Dîvan-ı Niyazî-i Mısrî Şerhi” ilk defa gün yüzüne çıkmaktadır. Melamî azîzlerinden olan Selanikli Ali Örfî Hazretleri,Melamî pîri Muhammed Nuru'l-Arabî'nin (ö. 1885) yetiştirdiği erenlerdendir. Gürice'nin Polyan beldesinde doğmuştur. Gençliğinde ticaret için Mısır'a giderek uzun..
Nagehan ol şare vardımOl şarı yapılır gördümBen dahî bile yapıldımTaş toprak arasında Şakirdleri taş yonarlarYonub üstada sunarlarAllah’ın ismin anarlarOl taşın her paresindeHacı Bayram-ı VelîAbdülhay Efendi, 17. asrın ikinci yarısında yaşayan Azîz Mahmud Hüdayî Hazretlerinin silsilesinden yetişmiş ..
“Metin Şerhine Giriş”, Dârülfünûn Edebiyat Fakültesi'nde “Metinler Şerhi” dersi hocası Ali Ekrem Bolayır (1867-1937) tarafından kaleme alınmış ve kendi döneminde ders kitabı olarak okutulmuştur. Ali Ekrem, Türkiye’de klasik metinlerin yorumlanması konusunda Ömer Ferit Kam (ö. 1944) ve Ali Nihat Tarl..
Sinemanın Kökleri, temel derdi eskimeyende yeni bir söz söylemek olan bir yürüyüşün ara duraklarından birisidir. Film sanatının imkânlarını, diğer sanatlardan da alınan ilhamla keşfedip hem diğer sanatların, hem de film sanatının hakikatini anlama çabasıdır."Batı düşüncesi ve sanatının kriz noktasın..
XVIII. asırda İstanbul’da yaşayan İbrahim Hâs, dönemine ve tasavvuf tarihine kaynaklık eden eserler kaleme almış önemli mutasavvıflarımızdan biridir. Hâs’ın dîvân, menâkıbnâme, tezkire, mektup, silsilenâme ve şerh türünde yazdığı eserler, muhteva bakımından çok güçlü olduğu kadar, dil itibariyle de ..
Tarih kitaplarına baktığımızda galipler ve mağluplar çıkar karşımıza. Mazlumlar ve zalimler. Tarihin en sevdiği renklerdir siyahla beyaz. Oysa Kimsenin Rüyası, bir devri zıtlıklardan beslenen algıların ötesinde ele alıyor. İyinin içindeki kötüye, kötünün içindeki iyiye doğru çeviriyor başını. Satırl..
Türk tasavvuf edebiyatının tarihi seyri sürecince pek çok isim eserleriyle gönüllere seslenmiştir. Şehir merkezlerinden taşraya kadar estetik zevkle yetişmiş bu zâtlar, Türk-İslâm medeniyetine hizmet etmişlerdir. Bu isimlerden biri de Armağan Efendi’dir. Elmalılı Vâhib Ümmî’nin halifesi olan Armağan..
Çağımızın en başarılı yönetmenlerinden biri olan Semih Kaplanoğlu’yla yapılan bir nehir söyleşi, Yusuf’un Rüyası. Kitap, birçok ödül alan Yumurta, Süt ve Bal filmlerinden yola çıkmasına rağmen şiirden belgesele, beyaz perdeden festivallere kadar önemli duraklardan geçiyor. Kaplanoğlu’nun çocukluğund..
Karşılaşmalar, Semih Kaplanoğlu’nun 1996 – 2000 yılları arasında, aynı isimli gazete köşesinde kaleme aldığı öykülerden oluşuyor. Alışılagelmiş günübirlik konularla değil, insanı merkeze alan birtakım nesnelerle ve olaylarla ilgileniyor Kaplanoğlu öykülerinde...Kimi zaman İstanbul’un kuytu bir sokağ..
“Uydurulmuş rivayetlerin, uydurulmuş dinlerin, saltanatlara kapıkulu edilmiş ritüellerin, meleklerin cinsiyeti üstüne tartışan Bizans dindarlarının yanından arızalı bir rüzgâr gibi geçerim. Bir “Hayatı Kullanma Kılavuzu”nun aşkında sokaklara, caddelere, batan güneşe, kızaran sabaha, küçük kız çocukl..
Risaleler 1-Nuru'l-Arabi Külliyatı 4.Cilt Kitap AçıklamasıSeyyid Muhammed Nûru'l-Arabî’nin yaklaşık 80 risâleden oluşan külliyâtının elinizdeki bu 4. cildinde Seyyid’in yazmış olduğu 27 Arapça risâleden 25 tanesine yer verilmiştir. Kalan 2 risâle Vâridât Şerhi ve Envâru’l-Muhammediyye Şerhi’nin muht..
İsmini İncil’de çok gizemli bir şahsiyeti anlattığı söylenilen ‘Hakikat Ruhu’ndan alan bir belgesel dizisinin çekimleri için uzun zamandır Anadolu yollarındadır karı koca. Ama Samandağı’ndayken kocasını Titus tünelinde kaybeden kahraman, bir yandan onu arar, bir yandan bu ismin peşinden giderek yolu..
XVIII. asırda İstanbul’da yaşayan İbrahim Has (ö. 1762), devrinin eli kalem tutan sufi müelliflerinden birisidir. Yazmış olduğu eserlerle tasavvuf ve edebiyat tarihimizde fevkalade mühim bir yere sahiptir. Böyle olmakla birlikte Has, kültür hayâtımızda hakettiği ilgiyi görememiş ve unutulup gitmiş ş..
“Nereden Gelip Nereye Gidiyor İnsan” adıyla yayınladığımız bu eser, Denizli’nin Bekilli ilçesinin Deşdemir köyünden Molla İbrahimoğlu Mehmet Emîn Efendi tarafından 1919-1924 yılları arasında “Hakîkatten Bir Bahis veya Teşrîh-i Hak” adıyla kaleme alınmıştır.Bu kitap bir insanın laboratuarsız, referan..
“Bilmelisin ki, bu madde âleminde olan görüntüler hayâl ve gölgeden ibârettir. Buna sakın ve asla meyl ve iltifat etme! Bir âlemin hâli bir üst âleme intikâl etmeyince bilinmez. Bu âlemin hayâl olduğunu, Hakk’ın âlemleri sana keşf olduğu zaman anlayabilirsin. Çalış ki, bilesin. Hakk’ın en büyük nime..
Tasavvuf, Anadolu şehirlerinin kültürel yapısının şekillenmesinde önemli dinamiklerden biridir. Yüzyıllar boyunca sûfîlerin gayret ve himmetiyle oluşan bu güçlü medeniyet, edebiyattan folklore, mimarîden musikîye kadar toplumu besleyen bütün damarlara kaynaklık etmiştir.Anadolu’nun her şehrinde oldu..
“Fatih dersiâmlarından, Mesnevîhan, Süleymaniye Kütüphanesi eski müdürü ve aynı zamanda Tarîk-i Uşşâkî meşâyıhından Arapgirli Mehmed Hazmi Efendi’nin (1880 – 1961) talebelerinden olan Mehmed Nusret (Tura) Efendi (1903 – 1979) Devlet Deniz Yolları’nın İstanbul, Bebek İskelesi’nde gişe memurluğundan e..
Hz. Peygamber’in “Din, nasihattir” hadisinden hareketle tarihimizde “nasihatnâme” adıyla birçok eser kaleme alınmıştır. Nasihatnâmeler dinî, ahlakî ve toplumsal konularda insanları iyiye ve güzele sevk etmeyi amaçlayan, didaktik bir üslup çerçevesinde İslâm’ın ahlak ve irfân boyutuna dikkat çeken es..
Gönül ehli kişiler yaşadıkları iç tecrübeleri “mantıku’t-tayr/kuş dili” kavramıyla anlatmışlardır. Madde aleminden manaya göçen bu ruhanîlerin kanat sesleri için “remzî dil”, “işaret dili”, “mana dili” gibi terkipler de kullanılmıştır. Batı dillerinde “metafor” diye adlandırılan bu sembolik dilin bi..